10 medicinfria metoder för att lindra migrän!


Hej kompisar!
Idag kan vara dagen med stort D då mötet kanske äger rum idag. Utöver det har jag inga planer ikväll, jag måste verkligen ta det lugnt, då gårdagen inte alls blev som tänkt. Gymmet sket sig faktiskt rakt av- jag mådde kasst redan på morgonen ju men inte visste jag då att ett helvete skulle komma tillbaka sent igår.

Vid årsskiftet mellan 18-19 eskalerade det totalt för mig med min migrän och kort därefter fick jag det på papper- jag har migrän. Jag har också en kronisk daglig huvudvärk. La mig på soffan i samma ögonblick som jag kom hem igår, slog på Tv:n men fick slå av den sekunderna efter. Huvudet spände sig och jag blev yr och allt ljus och ljud var som trehundra trummor bankandes på i trehundra olika takter. Så jag la mig i sängen, i ett mörkt rum som blev en trygg punkt tills i skrivande stund.

Jag minns verkligen hur tuffa attacker jag hade sist så vill absolut inte hamna i en sådan period igen. Så nu är det projekt förebygga migränanfall utan att behöva ta massvis av mediciner som testas på djur. Tänkte faktiskt börja skriva mer om min migrän på bloggisen då jag var heeelt ovetandes om hur man kunde förebygga det etc innan jag blev diagnostiserad. Era tips är meeeer än välkomna- så skrolla ner för tips och tricks!


1. Få pli på stressen
Status: Min värsta punkt. Men det är på förbättring, jag lär mig hela tiden att inte ta på mig för mycket saker och prioritera hälsan.

2. Dricka lagom med vatten
Status: Detta gör jag ändå väldigt bra och dricker inte heller för mycket.

3. Äta magnesium
Status: Även rätt duktig på frukter och grönsaker idag, äter ju också fullkornsgröt så är inte särskilt orolig över denna punkten.

4. Prova Yoga
Status: JA!!! Ska faktiskt börja med Yoga nu när jag flyttar. Detta är ristat i sten, numera ska jag köra Yoga hemma minst 2 gånger i veckan. Tror att det kan göra dunder mot min migrän!



5. Tugga ingefära
Status: Äe fy för. Inga problem med shots, men att tugga skiten? Tur är väl att jag får ingefära på köpet när jag beställer sushi (haha) så det blir till att tvinga i sig med ingefära.

6. Drick en kopp kaffe
Status: Detta går helt perfekt hörrni! Jag dricker ju inte ens kaffe ;-) Detta steget kommer jag prioritera sist, fungerar inte de andra metoderna har jag väl inget val </3

7. Äta mellanmål
Status: Rätt kass på detta men tar någon frukt på eftermiddagen. Kanske borde införskaffa en rutin på att ha knäckebröd på jobbet? Får nog bli så!


8. Massera tinningar, käkben och pannan med pepparmyntsolja
Status: Tydligen är detta ett fungerande trick så måste verkligen prova det!

9. Begränsa skärmtiden
Status:
Var riktigt kass på detta men är hundra gånger bättre nu. Men tror fortfarande på förbättringsmöjligheter.

10. Minska användandet av linser
Status:
Jag måste ha glasögon oftare, så nu har jag infört en ny regel: Så fort jag kommer hem från jobbet ska jag alltid slänga på mig glajjorna!

Gillar

Kommentarer