KOM IGÅNG MED TRÄNINGEN

Nej jag är inte någon fitness-guru, men dessa tipsen är metoden för mig att komma igång med träningen och varför inte dela med sig i hopp om att inspirera?

Prova något nytt:
På riktigt alltså, att variera sig är otroligt viktigt. Jag föll för boxning i höstas eftersom det var nytt samt ett sätt för mig att rensa tankar! Plus att en läsare tipsade mig om boxning, evigt tacksam för det!

Sätt ett rimligt mål:
Pressa inte dig själv för mycket, 6-7 gångers hård träning i veckan är inte riktigt sunt eftersom kroppen är i behov av vilodagar (kroppen förbränner ju dessutom i viloläge)

Förse dig med skitsnygga kläder
:
Jag vet inte hur det är med er men jag tycker det är såå trist att ha en pet-flaska när jag tränar (min träningsform är gym), på något vänster blir jag gladare av en finare vattenflaska vilket jag har försett mig väl med. Hela och snygga träningskläder är också rätt najs att träna i så även det tipsar jag er om att förse er med!

Köp kläder i förväg:
(För att ni inte ska skylla på mig om era föräldrar blir sura över bortkastade pengar på plagg som inte passar vill jag berätta att denna metoden gäller de billigare kläderna!)
Är ditt syfte endast att gå ner i vikt? Köp då dina tröjor i en mindre storlek än vad du har just nu, det ger dig motivation till att vilja ha på dig riktigt snygga och nya kläder snabbt!👯

Tävla med en kompis:
Vi säger ju rätt ofta att man inte ska tävla med sin träningskompis, men ändå gör vi det? 😉 Varför inte göra det till en officiell tävling?

(Så länge ni har likadana samt rimliga mål och bra förutsättningar)
Tävlingen kan vara allt från vem som kan klara plankan längst, den som kan göra flest Squats i rad, den som tar mest i bänkpress eller den som får bäst tid på en löprunda!
TÄNK PÅ: Utsätt er inte för en allt för hög prestation. Träning ska absolut vara utmanande, men inte ska ni vara nära "döden" p.g.a. en tävling!

Fixa en riktigt grym spellista och ta hjälp av musiken:

Hur pepp blir man inte av riktigt grymma låtar när man hör en kanon-bra låt i lurarna? Personligen påverkas jag något enormt av musiken, är musiken rätt kan jag absolut lägga på en extra minut på plankan, ett extra kilo på bänkpressen eller ett extra set med mitt pass. Nu är vi ju alla olika men ett av mina starkaste tips är tveklöst att förse sig med en låtlista som innehåller peppande låtar.

Ett ytterligare tips är att skapa listan utifrån ditt träningsupplägg så du slipper stå och byta låtar osv. Jag har låtar som gör mig peppad i början när jag värmer upp och sedan house musik när jag tränar set (skitbra att träna set till house!), helst när jag kör set vill jag inte ha för mycket röster i för då har jag lätt att fokusera på texten osv. I slutet mår man som värst (om man då har gjort rätt😉 ) och då brukar jag köra igång igen med låtarna jag hade i början för att jag inte ska börja snegla på ytterdörren....

Renovera kosten:
Nu har jag inte lika mycket koll på eftersuget då jag inte äter sötsaker, men jag finner det svårt att förstå att man kan vara såå sugen på onyttigheter 24/7. Det är som det jag skrev tidigare om uppkomsten av finnar; i mesta fall när folk klagar över det har är det deras egna fel. Så varför bidra till att skada dig själv?

Jag behöver inte någon diet och jag tror verkligen inte på det heller (beror ju dock på hur bra din hälsa är från början), det enda jag tycker är att man ska hålla sig efter tallriksmodellen (vegetarianer & veganer har ju ersättningsmetoder för proteinet) för då mår kroppen som bäst. Skippa det onytta, gör dig själv en tjänst, tänk långsiktigt🔨

Gillar

Kommentarer